Karsain Vartis

Karsain Vartis, pomniejszy szlachcic

Korzyści (27)

- Hipnotyczne oczy Arazille: (9) -> 4
- Przenikliwe spojrzenie Iyvartha: (9) -> 4
- "Moje życie należy do Iyvartha": (9) -> 4

Kompetencje (287)

01 - Pieśniarz (30 + 1) -> 11
-> Wzbudzanie emocji w tłumie

02 - Orator (30 + 1) -> 11
-> Porywające opowieści
-> Fałszywy autorytet

03 - Dyplomata (15 + 1) -> 6
-> Rozpoznanie nastawienia

04 - Instrumenty muzyczne (30 + 1) -> 11
-> Lutnie : 4 (6)

05 - Historia (18 + 2) -> 7
-> Mity i legendy
-> Artefakty

06 - Heraldyka (15 + 1) -> 6
-> Ród Vartis

07 - Aktorstwo (15 + 1) -> 6
-> Przebieranki

08 - Kultysta Arazille (6 + 2) -> 3
-> Znajomość bóstwa
-> Sekretny język

09 - Kultysta Iyvartha (6 + 2) -> 3
-> Rytuały na cześć Iyvartha
-> Odwaga

10 - Obserwator (33 + 2) -> 12
-> Rozpoznawanie kłamstwa
-> Rozpoznawanie iluzji

11 - Zwiadowca (12 + 1) -> 5
-> Ukrywanie się

12 - Gimnastyka (9 + 1) -> 4
-> Uniki

13 - Miecze (12 + 9) -> 5
-> Legendarne ostrza
-> Miecz krótki (2) : 2
-> Escalator (6) : 4

14 - Kusze (15 + 3) -> 6
-> Legendarne kusze
-> Lekka kusza (2) : 2

15 - Survival (12 + 1) -> 5
-> Schronienia

Wiek: 32.

Historia

- Karsain jest trzecim synem członka zamożnej rodziny kupieckiej Vartis.
- Karsain zdradzał objawy ogromnego talentu już jako dziecko. Był szkolony i trenowany jako muzykant.
- Wygrywał liczne konkursy i uzyskał niezwykle pochlebne opinie. Miał być mistrzem lutni.
- …aż w końcu trafił do prawdziwej akademii muzycznej. Tam wreszcie trafił na równych sobie.
- I tego nie mógł ścierpieć. Pracował dzień i noc, ćwiczył, starał się… niestety. Trafiał czasem na barierę talentu.
- Wtedy odezwał się doń ktoś, kto był agentem werbunkowym Arazille, Pani Spełnionych Marzeń. Arazille pomogła Karsainowi - dostał tatuaż, dar od bogini, dzięki któremu jego umiejętności nie miały sobie równych.
- Był najlepszy. Nie zarzucił pracy nad sobą, stając się najlepszym bardem. A przynajmniej tak myślał, póki nie poznał elfki, która z łatwością pokonała go mimo posiadania błogosławieństwa Arazille.
- W rozpaczy Karsain poprosił o pomoc kultystów. Nie wiadomo co się stało, ale elfka - Avadriel'airalis - zniknęła. Konkursy wygrał Karsain.
- Karsain był wdzięczny Arazille za jej dary. Działał jako jej werbownik - trochę jak Senne Marzenie (Ilyena Gryphonthorn), zwłaszcza nęcił do kultu dziewczęta.
- Jego wuj jednak podejrzewał coś od dawna. Korzystając ze znajomości tajnych przejść wziął 2 rosłych paladynów Iyvartha i porwali Karsaina. Tam wuj odprawił rytuał i pokazał Karsainowi, co ten zrobił i za co był odpowiedzialny. Karsain… cóż, nie przyjął tego dobrze. Wyleczył się z Arazille.
- Karsain chcąc odkupić swe czyny dalej współpracował z kultystami i doprowadził do zniszczenia "swojej" komórki. W ramach wdzięczności Arazille uschła mu ręka z tatuażem. Zdaniem kapłanów Queasa i tak się tanio wykpił.
- Liczne modlitwy i ofiary do Iyvartha sprawiły, że ręka została mu przywrócona. Słabsza, mniej dokładna, ale ma obie. Niestety, nie będzie już nigdy mógł grać z taką ręką…
- Narobił sobie strasznych wrogów - Arazille i jej kulty. Liczni fani nie mogli zrozumieć, czemu przerwał swą karierę. W związku z powyższym ojciec Karsaina odesłał go do ciotki Allantii. By tam doszedł do siebie.
- Karsain nie mógł już grać na lutni, ale nadal był świetnym oratorem, miał ogromną wiedzę i łatwo przekwalifikował się na szpiega / social ops dla ciotki. Kiepski w skradaniu, bardzo szybko się poruszał i umiał poradzić sobie w walce. Ale jak otworzył usta… zagadałby nawet króla demonów. Przynajmniej w opinii 12letniej dziewczynki, którą uczył retoryki.

Ród Vartis

- Ród Vartis pochodzi od legendarnej wojowniczki Arianny Vartis; w tym okresie uzyskał szlachectwo.
- Najbardziej znanym członkiem rodu Vartis jest unieśmiertelniony przez Kirella Irixa w opowieściach Zennar Vartis, Obrońca Sorgan.
- Ród Vartis swego czasu zrobił kilka bardzo błędnych decyzji politycznych za czasu Moldara Vartis, w wyniku czego utracił szlachectwo. Szczęśliwie dalsze generacje dały radę odzyskać pieniądze, lecz nie odzyskały zaufania króla. Apokalipsa szczęśliwie rozwiązała problem - Vartis nadal nie są już szlachcicami ;-).
- Stosunkowo bogaty, choć ma wrogów. Zwłaszcza tych, których rody zetknęły się z Vartis za czasów Moldara.
- Rodem Vartis rządzi Tradian Vartis; ojciec Karsaina nie jest dlań zbyt istotny.
- Tradian Vartis ma obsesję na punkcie odzyskania szlachectwa (i ew. nieśmiertelności). Nie jest jednak szaleńcem jak Moldar, choć dla szlachectwa wiele by zaryzykował…

Ważne postacie dla Karsaina

- Elfka Avadriel'airalis, która ucierpiała z rąk kultu Arazille. Aktualny status: nieznany.
- Rycerz Bramgon Faldaril, który poluje na Karsaina za wciągnięcie swej narzeczonej w machinacje Arazille. Aktualny status: ma się dobrze i poluje na Karsaina.
- Kuzynka Ivina Vartis, która uważa, że to, że Karsain nie gra już na instrumencie za fanaberię artysty. Jeździ za nim i pragnie go przekonać by zmienił zdanie. Fanka. Status: odnalazła Karsaina; Karsain próbuje się jej wymknąć.
- Ciotka Allantia Vartis, która mieszka samotnie w <miasto>. To ona jest oparciem i głównym opiekunem Karsaina. Trochę pajęczarka; może być w niej coś złowieszczego. Status: mieszka w mieście.
- Wuj Szardos Vartis, oddany kapłan Iyvartha. On wyciągnął Karsaina z kultu Arazille. Status: w odległych stronach.
- Kapłan Gandar Medil, przełożony lokalnej kapliczki (świątyni? zakonu?) Iyvartha. Jemu Szardos wysłał Karsaina na polecenie. Gandar wie dużo więcej o Karsainie niż ten myśli. Może uważa, że Karsain ma misję od Iyvartha do wykonania?
- Marvon Vartis. Ojciec Karsaina. Zawsze wspierał syna, wspiera go też nadal.
- Tradian Vartis. Patriarcha rodu. Osoba, która może w dowolnym momencie zrobić z Karsainem co chce :P. Rozkazy od niego przekazać może zawsze ciotka. Karsain prywatnie uważa go za bardzo potężnego starucha, który pomylił nekroMANCJĘ z nekroFILIĄ w drodze do pozostania liczem. Ma to po ojcu - Marvon Vartis też nie lubi Tradiana Vartis ;-).

Cele Karsaina (aktualizowane wraz z misjami)

- Walka z Arazille, kultami Arazille i wszystkim związanym z Panią Spełnionych Marzeń.
- Odzyskać władzę w ręce. Odzyskać możliwość gry na lutni.
- Walka ze zniewoleniem - zwłaszcza umysłu i duszy. Piętnowanie złych czynów ostrym słowem i dokumentem.
- Zadośćuczynić Avadriel'airalis lub jej krewnym. Ją skrzywdził najbardziej. <hm… potencjalny wątek miłosny? Pasowałoby XD>
- Nie dać się zabić - za to uciec przed przeszłością. Najlepiej w dobre uczynki ;-).
- Odpłacić rodzinie za dobro, jakie dostał.
- Odpłacić Iyvarthowi za ocalenie go.