Po Co To

Na bardzo wielu stronach pojawiają się porady dla graczy i MG. Czemu zatem na RiggedDice dodajemy własne?

Proste - są to porady innego typu.

Większość rad dla MG jest nastawionych na stworzenie głębszej, silniejszej immersji, poczucia, że gracze żyją rzeczywiście w tamtym świecie. Służą wywołaniu emocji i sprawieniu, by wszystko szło jak najbardziej zgodnie z planem MG. Pozwalają MG się mylić tak, by gracze nigdy nie wiedzieli, że MG się mylił (choćby technika "centaura na drabinie", o której przeczytałem po raz pierwszy w MiM). Gracze natomiast w większości otrzymują porady jak najlepiej wczuć się w postać, jak stworzyć niepokonaną postać, jak zachowywać się w wypadkach konfliktów z MG itp.

Tutaj chcielibyśmy zaprezentować coś trochę innego.

Chcemy pokazać ważność mechaniki, jak wykorzystując świat wywoływać (choć nie wymuszać) zachowania postaci, jak dostosowywać i tworzyć własne zasady, jak działać w chwili, w której są konflikty między postaciami i graczami (to NIE błąd; czasem gracz chce jednego a postać powinna chcieć drugiego) i inne porady dotyczące meta-świata gry.

Innymi słowy, jako, że na większości innych stron spotkacie porady dotyczące odgrywania i wczuwania się, tu nie liczcie na naszą pomoc. Mamy jednak nadzieję, że nasze przemyślenia też będą dla Was pomocne. Nie musicie się z nami zgadzać. Jeśli jednak będziecie mieć okazję zastanowienia się, lub zobaczenia czegoś z innego punktu widzenia, nasz cel został osiągnięty.

Co nie zmienia faktu, że i "normalna" porada raz na jakiś czas może się nam trafić - nikt z tego powodu płakał nie będzie :P

Powodzenia, towarzysze broni ;-)
~Irx.