Mechanika Zaćmienia - Progi i poziomy

Wpływ mechaniki na świat gry, innymi słowy "jak dobra jest postać":

Przypomnienie istotnych obliczeń SLU

Zgodnie z analizą SLU:
- 1/10 rzutów to 10-13.
- zdarzają się wyniki 11-14.
- W świetle tego powyżej L efektywny to 13 (przewidywane to 6-8). Zakładając, że 1% to cut-off, L=15.

Poziom odcięcia "zawodowy":

Jest to poziom, w którym postać może już profesjonalnie funkcjonować w swoim zawodzie. Postać mająca zdolność na poziomie zawodowym może spokojnie pracować w zawodzie i zarabiać pieniądze. Nie potrzebuje pomocy magii.

Definiuję ten poziom jako poziom, w którym konflikt przeciwko niemodyfikowanemu otoczeniu jest wygrywany z prawdopodobieństwem 90%.

Zgodnie z analizą SLU, ten poziom wynosi '12'. Przeciętna baza osoby dorosłej wynosi '6', więc 12-6 = 6.

Jeżeli domena / specjalizacja mają wartość 6 oraz baza maga nie jest obniżona, mag ma poziom zawodowy w danej dziedzinie.

Poziom odcięcia "wybitny":

Jest to poziom, w którym postać jest wybitna w swojej dziedzinie. Można powiedzieć, fachowiec z kilkuletnim doświadczeniem i odpowiednią intuicją. Określam ten poziom jako przegrywanie jedynie na wartościach odcięcia - 1% wszystkich testów przeciw nie zmodyfikowanemu środowisku.

Zgodnie z analizą CR, poziom ten wynosi 15-6 = 9.

Jeżeli domena / specjalizacja mają wartość 9 oraz baza maga nie jest obniżona, mag ma poziom wybitny w danej dziedzinie.

Poziom odcięcia "elitarny":

Jest to poziom, w którym postać jest bardzo cenionym mistrzem swojej dziedziny. Nie jest w stanie przegrać w sytuacji konfliktowej przeciwko nie zmodyfikowanemu środowisku. Deklasuje większość swych rywali; można powiedzieć, że nazwisko takiej osoby jest już dość znane.

Jeżeli domena / specjalizacja mają wartość 23 oraz baza maga nie jest obniżona, mag ma poziom elitarny w danej dziedzinie.