Mechanika Zacmienie Lista Klasyfikatorow 110401

Wyjaśnienie klasyfikatorów

Każda postać powinna mieć co najmniej jeden klasyfikator z następującego obszaru:

  • ilość misji na koncie
  • typ postaci
  • wiek
  • urodzenie
  • doświadczenie
  • szkolenie
  • organizacja / frakcja

Postacie graczy dostają dodatkowy klasyfikator:

  • postać gracza : +5 PD.

Klasyfikatory powinny być wyjaśnione albo w 'bio', albo w 'notatce projektowej' (dzięki czemu MG ma dodatkową opcję gnębienia postaci dzięki historii postaci). MG z uwagi na ilość postaci i braku kogoś do gnębienia jego postaci jest usprawiedliwiony by tego nie musieć robić :P.

Szczegóły poniżej:

  • ilość misji na koncie: jest to klasyfikator nie będący powiązany z postacią a z całym czasem życia systemu. By postacie uzyskiwały PD i uczyły się nowych rzeczy, co 20 misji przyznawane jest 5 PD (jeśli system nie jest 110401 a późniejszy, ustalenia systemu mają priorytet nad 5 PD/20 misji).
  • typ postaci: ogólnie, 'klasa' postaci i jej status w rozumieniu świata magów. Może być 'mag'/'człowiek', czyli normalna, nie zmieniona postać, może być 'skażenie magiczne'/'inżynieria magiczna' dające postaci większą moc ale jednocześnie (zwłaszcza w świetle Inwazji) mogące wzbudzać podejrzliwość, lub nawet może być to 'vicinius' - klasa oznaczająca, że postać nie jest (już?) nawet ani magiem ani człowiekiem.
  • wiek: wiek postaci. Postać może być nastolatkiem lub prastarym mędrcem. To, co ważne: liczymy wiek w kategoriach osobnika danej rasy. Przykładowo, 10-letni człowiek to dziecko a kot to senior.
  • urodzenie: Skąd postać pochodzi, co umie, skąd się wzięła i jak się urodziła. Przykładowe urodzenia to: świat ludzi, Srebrna Świeca, gildia planktonowa albo np. ród Maus.
  • organizacja/frakcja: Z kim postać jest powiązana, przez co: kim są jej sojusznicy i przeciwnicy. Znowu przykłady: Srebrna Świeca: konserwatyści, niezrzeszony, Millenium itp.
  • szkolenie: Edukacja, jaką postać przeszła i z czym do tej pory się zetknęła. Zawiera specjalne przeszkolenia, dodatkowe treningi i ew. specjalny rygor, jakiemu postać się poddaje.

Klasyfikatory wymagane:

Ilość misji:

Weteran 60 misji: +15 PD

Typ postaci:

Wszystkie PD z tej kategorii muszą zostać wydane na korzyści.

  • 0 - Człowiek: +00 PD.

Jesteś zwykłym człowiekiem. Żadnych specjalnych umiejętności czy zdolności, ale za to gwarancja dla innych, że Inwazja czy inne wraże siły się do Ciebie nie dobrały / nie jesteś opętany. Aquam bez cienia Vim.

  • 0 - Mag: +00 PD.

Jesteś magiem, bez żadnych specjalnych zmian czy wypaczeń. Bardziej Aquam niż Vim, jest raczej pewne, że Inwazja czy inne wraże siły się do Ciebie nie dobrały / nie jesteś opętany.

  • 0 - Mag czystej krwi: +00 PD.

Jesteś magiem. Z pewnych powodów w Twoim rodzie / w Twojej rodzinie istnieje zakaz modyfikacji aury magicznej, w efekcie z punktu widzenia aury i jej czystości jesteś dużo bardziej człowiekiem niż magiem - masz piękną, czystą aurę, niemożliwą do uzyskania przez jakieś podłe domieszki. Każdą zmianę aury widać jak na dłoni, da się Ciebie unikalnie poznać po aurze.

  • 1 - Skażenie magiczne: +05 PD.

W jakiś sposób Twój organizm nie jest już w pełni ludzki, choć nadal nie jest to wykrywalne dla ludzkiej technologii - ale dla magicznej już tak.

  • 1 - Niewielka inżynieria magiczna: +05 PD.

Jakieś siły w sposób kontrolowany zmodyfikowały nieznacznie Twój organizm. Nadal nie jest to wykrywalne dla ludzkiej technologii, choć jest to wykrywalne dla magii.

  • 2 - Głębokie skażenie: +10 PD

Nie wiem, czy postać wpadła w Węzeł za młodu, mieszkała w 'odpowiedniku Czernobyla' czy coś, ale postać nie jest już czystym człowiekiem / magiem. Nadal jest postacią traktowaną w świecie magów za "swoją", ale już czasem patrzą na nią z lekką niechęcią. Rozpoznawalna dla aparatury magicznej i dla dedykowanej technologii.

  • 2 - Głęboka inżynieria magiczna: +10 PD

Postać albo sama się przekształciła poprzez liczne dodawanie sobie korzyści i dodawanie aury albo ktoś rozwiązał problem 'skąd się to wzięło' i zrobił to postaci z 'dobrego serca'. Rozpoznawalna dla aparatury magicznej i dla dedykowanej technologii.

  • 3 - Rekombinacja magiczna: +20 PD

Postać uległa pełnej przebudowie strukturalnej. Jest to ostatni moment, w którym klasyfikowana jest jeszcze jako mag, choć już i technologia ludzka i badania magiczne potrafią wykazać jej nieludzkość. Niektórzy magowie nie widzą granicy między tą kategorią a viciniusem.

  • 4 - Przekroczenie człowieczeństwa: +30 PD

Postać jest już klasyfikowana jako vicinius, jednak jeszcze może być mylona przez ludzi z innymi ludźmi (zwłaszcza, jak jej forma naturalna jest ludzkim humanoidem). Na poziomie aury magicznej i głębokiego skanu nie jest już człowiekiem. Jeszcze nie ucierpiała psychicznie. Jest to moim zdaniem ostatnia funkcjonalna kategoria.

  • 5 - vicinius - utrata człowieczeństwa: +50 PD

Postać utraciła człowieczeństwo na poziomie zarówno fizycznym jak i psychicznym. Ludzie i magowie klasyfikują ją jako 'potwora', aura magiczna całkowicie odbiega od ludzkiej, ale da się poznać, że oryginalnie ta istota była człowiekiem.

  • 6 - vicinius - aberracja: +60 PD

Postać utraciła człowieczeństwo na poziomie zarówno fizycznym jak i psychicznym. Ludzie i magowie klasyfikują ją jako 'potwora', aura magiczna całkowicie odbiega od ludzkiej. Nie da się poznać, że oryginalnie ta istota była człowiekiem.

Inne, mogące być kumulatywne z powyższymi:
Magia Krwi

  • Skażenie magią krwi: +05 PD

Postać miała z kontakt z magią krwi, co doprowadziło do jej skażenia. Bez specjalistycznej aparatury magicznej nie da się zweryfikować tego, że postać miała z magią krwi styczność.

  • Głębokie skażenie magią krwi: +15 PD

Postać bawiła się magią krwi, co doprowadziło do jej skażenia. Bez specjalistycznej wiedzy nie da się zweryfikować tego, że postać miała z magią krwi styczność, choć każde rzucone zaklęcie pozostawia cień echa.

  • Wypaczenie magią krwi: +30 PD

Postać została wypaczona przez magię krwi. Jest to rozpoznawalne dla terminusów i innych magów krwi.

Modyfikatory ze specjalnych metod inżynierii magicznej

  • Inżynieria Diakonów: +10 PD

Ród Diakon opanował specjalną metodę inżynierii magicznej, dużo bardziej skuteczną i nieinwazyjną. Organizm nie jest w pełni ludzki, jest to wykrywalne dla magii, ale dla ludzi nie. Łączy się MINIMALNIE z kategorią '1'. PD -> korzyści.

  • Zaawansowana Inżynieria Millenium: +20 PD

Po Zaćmieniu Millenium (tak, Diakonowie) uzyskali jeszcze bardziej złożoną metodę wzmacniania swoich agentów. Wzorowana na najbardziej złożonych manipulacjach kralothów, inżynieria Millenium pozostawia unikalne skażenie aury możliwe do rozpoznania dla każdego maga, który wie z czym ma do czynienia. Dodatkowo mag który uległ takiej inżynierii jest już rozpoznawalny dla nie dedykowanej ludzkiej technologii. Łączy się MINIMALNIE z kategorią '2'. PD -> korzyści.

  • Pełna Transformacja Millenium: +30 PD

Proces bardzo głębokiej transformacji biomagicznej, przekształcający maga w pełnego viciniusa. Ta postać nie jest już magiem. Widać, że była kiedyś magiem, ale to było dawno temu. Transformacja ma głęboki wpływ na fizyczne aspekty postaci i wpływa też na psychikę. Wymaga MIMIMALNIE kategorii '4'. PD -> korzyści.

  • Równania genetyczne: +15 PD, +1 baza

Metodologia stosowana od dawna w Srebrnej Świecy wśród niektórych starych (lub potężnych) rodów. Aktualnie w SŚ patrzy się na magów stworzonym przez Równania z pewną niechęcią (i lekką zawiścią), ale nadal magowie stworzeni w ten sposób są klasyfikowani jako magowie. Rozpoznawalna dla aparatury magicznej i dla dedykowanej technologii. Unikalne jest to, że może się łączyć z kategorią '0'.

Specjalne uzdolnienie, talent
Te nie wymagają wydania PD w korzyści.

  • Bardzo uzdolniony: +5 PD

Czasem zdarza się, że ktoś po prostu urodzi się utalentowany. Jest to coś, z czym nie pomoże ani inżynieria magiczna ani manipulacje genetyczne - po prostu talent się ma, lub nie.

  • Wybitny talent: +10 PD

Bardzo rzadko zdarza się, że ktoś urodzi się z takim talentem, że bardzo trudno jest mu dorównać.

  • Talent najwyższy: +20 PD

Jest to talent, którego posiadacz potrafi zmienić świat i trafić do podręczników historii.

Efekt Zaćmienia

  • Osłabienie Zaćmieniem: -10 do -30 PD

Postać utraciła pewną część swych mocy przed Zaćmieniem, przez co zredukowała się dostępna jej ilość PD (bo PDki są 'ukryte' we wpływie, który już nie działa).

Wiek:

Określa wiek postaci - podstawowy komponent, z którego wywodzi się baza.

  • Dziecko: 100 PD, 4 bazy

~08~12 lat.
Mało wie o świecie, jest bardzo ciekawskie.

  • Nastolatek: 125 PD, 5 bazy

~13~17 lat.
Myśli, że wie dużo o świecie i zaczyna robić trash talkin'.

  • Dorosły: 150 PD, 6 bazy

~18~33 lat.
Zaczyna rozumieć, że nie wie dużo o świecie.

  • Kwiat wieku: 175 PD, 6 bazy

~34~55 lat.
Wie dużo o świecie. Epicentrum wiedzy i potęgi w sprawnym ciele.

  • Senior: 200 PD, 5 bazy

~56 lat+.
Wie jeszcze więcej, ale powoli, powoli ciało zaczyna działać mniej wydajnie.

Urodzenie:

Najpierw czas określić wiedzę postaci i 'świat' z którego pochodzi

Z punktu widzenia świata ludzi:

  • Urodzenie - świat ludzi (klasa niższa): + 0 PD

Postać w ciągu swego życia poznała świat ludzi z punktu widzenia osoby ubogiej.

  • Urodzenie - świat ludzi (klasa średnia): + 10 PD

Postać w ciągu swego życia poznała świat ludzi z punktu widzenia klasy średniej.

  • Urodzenie - świat ludzi (klasa wyższa): + 20 PD

Postać w ciągu swego życia poznała świat ludzi z punktu widzenia osoby bogatej.

  • Urodzenie - świat ludzi (prominent): + 30 PD

Postać w ciągu swego życia poznała świat ludzi z punktu widzenia możnych tego świata.

Z punktu widzenia świata magów:

  • Urodzenie - świat magów (klasa niższa): + 0 PD

Postać w ciągu swego życia poznała świat magów z punktu widzenia osoby ubogiej.

  • Urodzenie - świat magów (klasa średnia): + 5 PD

Postać w ciągu swego życia poznała świat magów z punktu widzenia klasy średniej.

  • Urodzenie - świat magów (klasa wyższa): + 15 PD

Postać w ciągu swego życia poznała świat magów z punktu widzenia osoby bogatej.

  • Urodzenie - świat magów (prominent): + 25 PD

Postać w ciągu swego życia poznała świat magów z punktu widzenia magnaterii świata magów, najbogatszych z najbogatszych.

Nietypowe:

  • Urodzenie - brak:

Z niewiadomych przyczyn postać nie posiada żadnego urodzenia. Oznacza to, że nie zna ani świata ludzi ani świata magów - wszystko jest dla niej nowe. Może to znaczyć, że postać była wyhodowana w laboratorium lub że postać pochodzi z innego planu - tak czy inaczej, postać nie ma bardzo istotnej wiedzy o świecie.

Teraz czas określić czy postać pochodzi ze specjalnego rodu magów.

  • Urodzenie - wielki ród magów - następca rodu: +30 PD

Postać pochodzi z jednego z wielkich rodów magicznych: Maus, Sowiński, Weiner itp. Jest desygnowana jako jedna z osób mogących kiedyś przejąć władzę, więc dostaje najlepsze możliwe warunki i działania jakie były tylko dostępne.

  • Urodzenie - wielki ród magów - pień: +20 PD

Postać pochodzi z jednego z wielkich rodów magicznych: Maus, Sowiński, Weiner itp. Pochodzi z głównej gałęzi tego rodu, więc na nią poszło nieproporcjonalnie wiele środków i surowców.

  • Urodzenie - wielki ród magów - gałąź: +10 PD

Postać pochodzi z jednego z wielkich rodów magicznych: Maus, Sowiński, Weiner itp. Nie pochodzi jednak z głównej gałęzi rodu, lecz z pomocniczej. W tym momencie ma dostęp do różnych środków i surowców, ale nie dostaje najlepszego co być może.

  • Urodzenie - pomniejszy ród magów - następca rodu: +15 PD

Postać pochodzi z jednego z pomniejszych rodów magicznych. Jest desygnowana jako jedna z osób mogących kiedyś przejąć władzę, więc dostaje najlepsze możliwe warunki i działania jakie były tylko dostępne.

  • Urodzenie - pomniejszy ród magów - pień: +10 PD

Postać pochodzi z jednego z pomniejszych rodów magicznych. Pochodzi z głównej gałęzi tego rodu, więc na nią poszło nieproporcjonalnie wiele środków i surowców.

  • Urodzenie - pomniejszy ród magów - gałąź: +05 PD

Postać pochodzi z jednego z pomniejszych rodów magicznych. Nie pochodzi jednak z głównej gałęzi rodu, lecz z pomocniczej. W tym momencie ma dostęp do różnych środków i surowców, ale nie dostaje najlepszego co być może.

I inne

  • Arystokracja:

Czy to zubożała, czy nadal potężna i wspaniała, ale postać pochodzi ze ścisłej arystokracji magicznej. Zwykle dotyczy SŚ, ale postać będąca arystokratą jest rozpoznawana jako taka przez SŚ nawet nie będąc członkiem tej gildii.

Doświadczenie

Doświadczenie

  • 0 - Zielony : 0 PD

Ta postać tak naprawdę niewiele w życiu przeszła. Dokładniej to nic. Całość wiedzy posiada z książek, ewentualnie ze szkoleń i nie miała jeszcze okazji spotkać się z tak zwanym "prawdziwym światem".

  • 1 - Niedoświadczony : +10 PD

Ta postać po raz pierwszy zetknęła się z "prawdziwym światem" i nadal jeszcze ma problemy, by prawidłowo stosować teorię ;-). Nie ma jeszcze niezbędnego doświadczenia do działania na pozycji osoby którą się pyta o radę, lecz jest już wystarczająco kompetentna, by puścić ją samą na działanie. To jest kategoria większości nienazwanych NPCów i większości postaci.

  • 2 - Doświadczony : +20 PD

Ta postać nie jest już tylko teoretykiem - spotkała się z licznymi problemami mniej lub bardziej typowymi dla swojej dziedziny i z większością jakoś daje sobie radę. Ten klasyfikator dotyczy osób pracujących aktywnie zawodowo i mających pewien staż - osoby, które już nie są typu 'junior' i rozwiązują kompetentnie swoje (i innych) problemy. Ogólnie, osoby które "dają radę".

  • 3 - Weteran : +30 PD

Osoby wybitne, bardzo wyszkolone i takie, na które już się patrzy z respektem. Osoby te wiele już w życiu przeszły i potrafią poradzić sobie z każdą sytuacją. Automatycznie, chcą lub nie chcą, ludzie przydzielają im nieformalne role przywódcze. Grupa najlepszych osób w danej (niemałej) organizacji. Niesie za sobą reputację.

  • 4 - Ekspert : +40 PD

To już jest postać, która bardzo wiele czasu poświęciła na swój zawód i spotykała się już z większością przypadków "niemożliwych". Klasyfikator zakazany jeżeli postać nie ma kompetencji na poziomie eksperckim. Rzadko spotykany u osoby w wieku poniżej "kwiatu wieku". Niesie za sobą reputację.

  • 5 - Elita : +50 PD, +1 bazy

Elita jest tak zwanym szczytem możliwości postaci. Postać elitarna jest bardzo trudna do pokonania i musi byc zarówno doskonale wyszkolona jak i bardzo utalentowana. Praktycznie nie spotykany poniżej "kwiatu wieku". Wymaga kompetencję na poziomie elitarnym. Niesie za sobą reputację.

  • 6 - Legenda : +75 PD, +1 bazy

Najlepsi z najlepszych, o reputacji przekraczającej granice gildii, dystryktów a często i państw. Aby mieć prawo do tego kwalifikatora, musi móc ZAWSZE pokonać elitę w identycznych warunkach (co przy aktualnym SLU daje +30 powyżej +23).

Szkolenie

Podstawa edukacji, każda postać ma jedną:

  • 0 - Całkowity brak edukacji: +00 PD.

W jakiś sposób postaci udało się całkowicie ominąć system szkolnictwa oraz nie miała dostępu do nauczycieli. Nie została nauczona tak naprawdę niczego czego nie wyniosła z własnego doświadczenia.

  • 1 - Wykształcenie obniżone: +10 PD.

Reprezentuje to albo postać młodszą, która jest po szkole podstawowej (lub po bardzo kiepskiej jakości szkole średniej) albo postać, która praktycznie aktywnie unikała nauki przez cały czas.

  • 2 - Wykształcenie standardowe: +20 PD.

Większość postaci. Postać przeszła przez szkołę i zdobyła edukację.

  • 3 - Wykształcenie podwyższone: +30 PD.

Postać, która była bardzo zapalonym uczniem i miała dużo możliwości dodatkowego rozwoju, ew. skończyła dodatkowy kierunek.

Modyfikatory z gildii

  • Mag KADEMu: +10

KADEM jako gildia bierze jedynie postacie najlepsze i stara się je wyszkolić. Głównym i jedynym kryterium KADEMu jest kompetencja i moc.

  • Elitarny Mag KADEMu +40 (+10 + 30), jeśli skończony: +1 baza.

Istnieje mały krąg najlepszych magów KADEMu (zwykle 5 osób). Ci magowie mają szczególną opiekę w gildii i mają całe możliwe wsparcie gildii. KADEM istnieje właśnie po to, by te postacie odnaleźć i specjalnie wyszkolić.

  • Mag EAM (do 5 lat): +5 PD/rok (ukończone = +30 PD i +1 baza)

EAM, czyli Elitarna Akademia Magiczna Srebrnej Świecy jest specyficzną uczelnią; desygnowana jest jako apolityczna i działa trochę jak gildia w gildii. Bardzo trudno się na niej utrzymać a zadania stawiane przed magami EAM są zwykle bardzo trudne.

  • Mag AD: +05, jeśli skończony: +1 baza

Magowie AD bardzo często walczą przeciwko demonom i toczą liczne bitwy. Najlepszą dla nich szkołą życia jest walka.

  • Weteran AZ: +05

Ten klasyfikator służy do określenia osób, które były na aktualnie zniszczonej uczelni AZ. Mieli dostęp do Wektora Sigma, mieli dostęp do licznych interesujących danych i działań a w tej chwili, mimo, że teoretycznie ich uczelnia nie istnieje, nadal mają dostęp do luźnej sieci kontaktów. Unikalny sposób nauczania na AZ i podejście do ludzizmu i viciniusów zdecydowanie rozszerza horyzonty. Ergo: +PD.

Nauczyciele

  • Elitarna edukacja: +10

Specyfika takich miejsc jak KADEM, EAM, Harvard, Oxford czy L'Ecole Magique de Paris, które zrzesza najlepszych nauczycieli i najlepsze środki. Jeśli postać była uczona przez wybitnych specjalistów, ma ten klasyfikator.

  • Dedykowani nauczyciele: +10

Często, zwłaszcza w wyższych sferach zdarza się, że dana postać otrzymuje możliwość nauki na specjalnych prawach - to nauczyciele przychodzą do danej postaci by ją uczyć i być na każde jej skinienie.

Szkolenia dodatkowe:

  • Szkolenie zawodowe: XXX: +05

Niektóre postacie mają dostęp do szczególnego typu szkolenia, poza standardową edukacją. Mogą być szkolone szczególnie do pewnych określonych zadań, lub na jakimś etapie życia musiały błyskawicznie przyuczyć się do czegoś zupełnie nowego. W tym wypadku należy im się ten klasyfikator. Wszystkie PDki muszą zostać wydane w domeny pokrewne kategorii. Postać nie może mieć więcej niż 3 szkoleń dedykowanych.

  • Zaawansowane szkolenie zawodowe: XXX: +10

Skomplikowane i dość sprecyzowane szkolenie pochłaniające większość czasu postaci, ale jeszcze nie wpływające bardzo negatywnie na jej "normalne" życie - tyle, że odbierające jej "czas dla siebie". Trwa dość długo i nie jest zbyt często spotykane. Wszystkie PDki muszą zostać wydane w domeny pokrewne kategorii. Postać nie może mieć więcej niż 2 zaawansowane szkolenia zawodowe.

  • Elitarne szkolenie zawodowe: XXX: +20, +1 baza

To konkretne szkolenie jest szkoleniem które zastępuje całe życie postaci na czas trwania. Wszystko, co dana postać robiła, miała robić itp. zostało w pełni podporządkowane jakiejś określonej czynności. Szkolenie takie nie trwa krótko i właściwie odcina postać od niemałej części swojego życia - w zamian za niesamowitą kompetencję i tajne sztuczki. Z oczywistych powodów postać nie może mieć więcej niż 1 elitarnego szkolenia dedykowanego. Wszystkie PDki muszą zostać wydane w domeny pokrewne kategorii.

  • Szkolenie absolutne: XXX: +50, +1 baza

Wyłącza dostęp do jakiejkolwiek formy urodzenia i edukacji. Mówimy tu o szkoleniu dedykowanym, o wzięciu dziecka i ostrym szkoleniu go w jakimś kierunku. Nie łączy się z żadnym innym szkoleniem zawodowym, ta forma szkolenia skutecznie opanowała całe życie i całą przeszłość postaci. Wszystkie PDki muszą zostać wydane w domeny pokrewne kategorii.

Trening

  • Trening: +05 PD

Postać nie spoczywa na laurach. Regularnie ćwiczy i stara się utrzymać kondycję i formę. Ma ostry, dedykowany reżim i się stara go trzymać - ale trening jest mniej istotny niż np. życie prywatne.

  • Forsowny trening: +10 PD

Postać traktuje trening jak rytuał, stara się z wszystkich sił dorównać a nawet przewyższyć wyimaginowanego (lub rzeczywistego) rywala. Nadal trening jest mniej istotny niż standardowe działanie, ale by postać odstąpiła od treningu musi stać się coś bardzo ważnego. Poświęca część surowców na trening.

  • Absurdalny trening: +20 PD

Postać ma cel, misję, wizję… i robi wszystko, by ją urzeczywistnić. Trening staje się środkiem do tego celu i sam trening, samo doskonalenie się w jakiejś dziedzinie staje się dla postaci najwyższą wartością. Jeżeli postać przerywa trening, czuje się chora. Mało prawdopodobne, by postać zdecydowała się przerwać trening. Poświęca część surowców na trening oraz co najmniej 1 punkt motywacji musi być wydany na projekt "zyskanie PDków".

Inne

  • Kujon: +5 PD

W czasie swej młodości, gdy normalne postacie spędzały czas na przyjemnościach czy zajęciach z przyjaciółmi, ta skupiała się na nauce. Zbyt wiele przyjaźni czy znajomych z tego okresu nie pamięta, ale za to otrzymuje 5 PD więcej ;-).

  • Buntownik / Leń: -5 do -10 PD

W czasie swej młodości postać się zdecydowanie buntowała i nie zgadzała się na to, że musi się uczyć czy pracować. Ewentualnie uznawała, że jej pozycja jest wystarczająca i nie ma powodu dążyć do maksymalizacji wiedzy i umiejętności, bo i tak wszystko będzie mieć zapewnione.

Organizacja / frakcja:

Każda postać do czegoś należy. Te klasyfikatory pozwalają nam na określenie statusu społecznego i pozycji postaci właśnie bazując na tej jednej kategorii.

Przynależność

Świat magów - gildia

  • AD
  • KADEM
  • Melanżyści Miłości
  • Millenium
  • Srebrna Świeca
    • frakcja izolacjonistyczna
    • frakcja konserwatywna
    • frakcja reformatorska
    • EAM
    • niezadeklarowana
  • Powiew Świeżości
  • Zakon Czerwonego Księżyca
  • Brak gildii (niezrzeszony)

Świat ludzi

  • Miejsce pracy: XXX

Koniecznie należy wpisać tu miejsce pracy postaci ;-). Jak brak, 'brak' :P.

  • Grupa społeczna: XXX

Czy postać udziela się gdzieś? W jakiś sposób? Z kimś jest powiązana?

Organizacja

  • Srebrny Puklerz (w SŚ)

Organizacja magów poświęcona tępieniu wszelkich prób niszczenia pracy grupowej i tępiących kocenie wszelkiego typu. Organizacja zrzesza wyłącznie magów Srebrnej Świecy.

  • Fundacja im. Jadwigi Kępacz

Organizacja lady Barbary Sowińskiej poświęcona wspieraniu współpracy i wspólnego rozwoju.

  • Echo

Organizacja ludzi poświęcona obronie ludzi przed wrażymi magami i viciniusami. Też: eliminacja magów, ale to mniej istotne.

Klasyfikatory inne:

  • Postać Gracza : +5 PD.

Świat nie jest sprawiedliwy, gdy jesteś zwykłym NPCem. Wszystkie postacie graczy mają bonusowe PDki, by oddać ich lepszość i wyższość od szarej masy NPCów (innymi słowy, plebsu) :P.

  • Osierocenie : -10 PD.

Na etapie formatywnym postać utraciła rodziców / opiekunów. Mogę zagwarantować, że bardzo negatywnie wpłynie to na jej rozwój…

  • Patron: XXX: +10 PD.

Postacią interesuje się ktoś możny i mający wpływy. Ta postać z uwagi na swego patrona była otoczona odpowiednią opieką i miała więcej oraz mogła sobie na więcej pozwolić.

Klasyfikatory unikalne:

Istnieje możliwość stworzenia własnego klasyfikatora. Zwykle trafi tutaj. Często to mutator istniejącego klasyfikatora, czasem coś całkowicie nowego.

  • Psinoski Anioł Śmierci: +200 PD, +1 bazy.

Dla: Postaci, które mają zaimplantowane spiritwormy podłączone do Węzła energetycznego Magii Krwi zgodnie z projektem Mariana Popradka.
Dotyczy: Krystyny Bankierz, Angela.

  • Wszczepiona pamięć: +X PD.

Dla: Postaci, którym na pewnym etapie ich życia wszczepiono czyjąś pamięć. Ilość PD zależna jest od tego jak duży wpływ ma wszczepiona pamięć/osobowość na aktualne życie postaci.
Dotyczy: Patrycjusz Diakon (+10PD)

W obszarze Typ Postaci:

  • 4 - Martwe Spojenie: +40 PD.

Dla: Spojonego, który nie posiada drugiej osobowości.
Dotyczy: Kamili.

  • 4 - Nienaturalne Spojenie: +40 PD.

Dla: Spojonego, który nie posiada prawidłowego połączenia wszystkich osobowości oraz gestalta.
Dotyczy: Wisny/Iminessy

Klasyfikatory tylko dla NPC:

Kategoria: podniesiona. Postacie przepakowane.

  • 1 - Kategoria +1: +50 PD.

Postać jest potężniejsza niż być powinna. Przepakowana jak miło. Jest o JEDNĄ kategorię wyżej niż powinna być. Przykład: Zodiac.

  • 2 - Kategoria +2: +100 PD.

Postać jest potężniejsza niż być powinna. Przepakowana jak miło. Jest o DWIE kategorię wyżej niż powinna być. Przykład: tien Przebiśnieg, Astoria

  • 3 - Kategoria +3: +200 PD.

Postać jest potężniejsza niż być powinna. Przepakowana jak miło. Jest o TRZY kategorię wyżej niż powinna być. Przykład: Książę Inwazji.