110414 Mamuci Problem

01. Kamila dostała maila od Tajemniczego Fachowego Archeologa Kuryzmu, który się nie przedstawił i napisał, że odwiedzi Powiew. Nie ucieszyła się, przekazała informację Julii. Postanowiły przyjąć go z godnością, ale zaprzeczyć kuryzmowi w PŚ.

02. Patrycjusz został wysłany przez absolutnie wszystkie możliwe siły do PŚ. Jakiś Zajcew - bo zniknął jeden w okolicy i to musi być wina Powiewu. Irina - by miał oko na Wisnę. Zakon Czerwonego Księżyca - bo Renata jest powiązana z Powiewem. Przybył, został przez szeregowych członków PŚ uznany za kuromantę, szczęśliwie Julia i Kamila szybko rozwiązały problem (zwłaszcza, że Patrycjusz przyznał się do nie bycia kuromantą).

03. Patrycjusz chciał się przyłączyć do PŚ i Julia zaczęła rozmowę o tym, że PŚ to normalna gildia - i wtedy pojawiła się Stokrotka, dewastując rabatkę Celestyny. Kamila poszła do Stokrotki, porozmawiać z nią. Nie zna mamuciego, ale to nie kłopot…

04. Rysiek zapoznaje się z magami PŚ, po drodze skutecznie oczarowując Celestynę swymi manierami i stylem. Automatycznie postawiło go to na stanowisku Największego Rywala Juliana. Identyfikując problem, Rysiek zaczął się przygotować.

05. Kamila poszła za Stokrotką na jezdnię, gdzie ta ją zaprowadziła. Przy jezdni Stokrotka rozbiła butelkę po bimbrze Olgierda. Kamila prawidłowo odebrała to jako zły znak.

06. Widząc swoistą atomizację sytuacji w PŚ, Aniela z Maksem postanowili trochę rozładować sytuację. Konspirując z Alfredem Kozicą założyli Wielką Szulernię Owoców. Od razu ruszyli tam Rysiek, Roman i Patrycjusz. Patrycjusz zagrał raz z Ryśkiem, przegrał parę winogron i się wycofał - nie jest w stanie pokonać tak podłego oszusta. Zaraz potem zagrał i Julian - też przegrał. Rysiek znieważył Juliana przed damami (czyt. Celestyną), punktując u niej zaciekle, przez co Julian postanowił wyzwać go na pojedynek sztuczek magicznych. Rysiek podjął wyzwanie. Julian wydał bój na gołębice i kwiaty, Rysiek - nie mający wiele pojęcia o sztuczkach magicznych - odwrócił uwagę Juliana kierując go na piękne dziewczęta PŚ oraz nie tylko ukradł mu ptaki, co jeszcze podłożył kurę. Julian przegrał pojedynek doszczętnie. Nie było co zbierać. Pełne upokorzenie. Rysiek punktuje!
…Patrycjusz już ma dość. Poszedł robić coś mądrzejszego.

07. Kamila odkryła lokalizację Olgierda. Ów siedzi spokojnie w areszcie, koło niego 5 przerażonych przestępców (bo jak taki da w mordę…). Kamila kotem nawiązała mindlink - okazuje się, że Olgierd siedzi za brak winiety, dokumentów, potencjalną kontrabandę itp. Niespodzianka - zwykle nie ma takich problemów. Aha, a w KAMAZie - śledziki w butelkach. Ciapek trzyma drzwi, by nikt nie mógł otworzyć.

08. Dobra… Kamila poszła do Julii poradzić się, co dalej, a ona odesłała Kamilę do Patrycjusza. Ten przebrał się za policjanta, totalnie pojechał młodzika Zajcewów na komendzie udającego agenta CBA przed policjantami i zmusił go właściwie do podpisania rozkazu przeniesienia Olgierda. Kami + Tryś dali radę zgubić pościg Zajcewów, po czym KAMAZa schowało się w jakiejś przygodnej stodole.

09. Tryś dowiedział się od Olgierda o Zajcewie zamkniętym na Syberii w kopalni torfu, po czym poinformował Irinę o lokalizacji śledzików i o tym, z której frakcji Zajcewów szły sabotażystyczne akcje przeciwko patriarsze. Irina przekazała informację gdzie trzeba, patriarcha odzyskał śledziki (i zapłacił Olgierdowi) a wśród Zajcewów zaczęła się czystka…

10. The end.