Kamila: preludium

PC: Kamila
NPC: Brak

Z pamiętnika Kamili

Nie życzę sobie, by ktokolwiek to dostał w swoje ręce bez mojego pozwolenia…
A hasło… powierzyłam Puszkowi. Konia z rzędem temu, kto wyciągnie od kota, jakie jest moje hasło… A królestwo temu, kto to zrozumie.

Z pamiętnika Kamili

Postanowiłam nie umieszczać dat na swoich zapiskach… Tak jakoś…
On chciał nas wszystkich pozabijać i strasznie skrzywdził moich przyjaciół.
Dobrze chociaż, że nie dostał w swoje ręce Anety… Żądał tego tak natarczywie, że postanowiłam, że właśnie tego mu nie dam. Wszystko inne mógł sobie wziąć, ale to jedno musieliśmy dać mu my. I nie daliśmy.
Czy go nienawidzę?… Chciałabym. Wtedy to wszystko byłoby o wiele łatwiejsze…
Przez ostatnie miesiące bałam się wyjść pomiędzy ludzi.
A potem… potem znalazłam sobie spokojną pracę. Przedszkole też może być dużym wyzwaniem. Dzieci wciąż mnie uczą czegoś nowego.
Nie tęsknię do magów ani do magii. Nawet nie próbuję z niej korzystać.
Tomek pracuje w biurze projektowym, a ja w lokalnym przedszkolu i wreszcie mam święty spokój.

Z pamiętnika Kamili

…czułam to od jakiegoś czasu, choć sobie tego nie uświadamiałam. Dziś rzuciłam zaklęcie. Młody Skradacz wlazł do starego bunkra i kawałek muru zawalił się, odcinając mu drogę… Mogłam tam się dostać tylko w kociej formie, ale jako kot nie miałam siły, żeby go uwolnić… No i stało się. Stare nawyki okazały się silniejsze - uderzyłam magią. Zrobiłam to instynktownie, nawet nie wiedząc, że wciąż jestem magiem… Musiałam powiedzieć o tym Tomkowi. Ucieszył się. Wiem, że on próbował trenować już od jakiegoś czasu, ale… ja sama nie czułam takiej potrzeby. Ech… będę się musiała znów nauczyć być magiem.

Z pamiętnika Kamili

Ewaryst Ekiert to zarozumiały bufon i padalec! Jak on śmiał się tak wtryniać w nasze życie?! Jak on śmiał przyjść i zacząć wizytę od słów: 'Wy potrzebujecie nauczyciela, a ja postanowiłem was uczyć'?

Z pamiętnika Kamili

Ech… Może i moc Ekierta nie zna ograniczeń, ale jego umiejętności nauczania jak najbardziej… Ten człowiek nie potrafi zrozumieć, że ktoś może nie rozumieć tego, co dla niego jest tak oczywiste. Co to niby znaczy 'skoncentruj się na …czymśtam…'?
Mam go gdzieś. Nie będę mu niczego udowadniać. Tomek jest najwyraźniej zadowolony, że uczę się znów magii, więc wciąż będę to robić, i postaram się do tego przyłożyć. A Ekiert… cóż, potraktuję go trochę jak Karolka. Wysłuchać, przyjąć do wiadomości to, co powiedział, trochę potakiwać, zrobić swoje.
No i zamierzam Ekierta wykorzystać, skoro sam się prosił. W końcu co jak co, ale w origami jest dobry.

Z pamiętnika Kamili

Zastanawiam się czasami, co on ma z tego, że uczy mnie i Tomka…
Z drugiej strony to Ekiert… Nie musi mieć żadnych logicznych powodów.

Z pamiętnika Kamili

No i co jak co, ale na origami to on się zna…
Cóż… jakoś nie ciągnie mnie do 'wielkiego świata'. Skoro Ewaryst Ekiert zostawił nas swojemu losowi, to chyba możemy żyć tak jak przedtem, prawda?