Z powrotem w Roost

D. personae: Therian de Marrathis, Vasia Keane, Ariel Gryphonthorn

Punkt zerowy:

Po uratowaniu górników z kopalni Therian, Vasia i Ariel wrócili z powrotem do Roost. Therian zyskał mnóstwo cennych, rzadkich ziół, Vasia zdobyła kościany miecz a Ariel nie stracił zbroi (tylko konia). Wdzięczny zarządca kopalni dał im jakieś chabety, by mogli spokojnie wrócić do miasta, i by mogli te konie potem oddać w Gildii Górników.

W czasie gdy nasi bohaterowie opuszczali stare kopalnie, Rother Czarnobrody wyrżnął resztki kultu Arazille i 'uratował' nieszczęsną córkę karczmarza, mordując wszystkich znajdujących się w samym kulcie. Kapłanka Arazille zainscenizowała swą śmierć sprawiając, by Rother myślał, że dorwał kapłankę. W rzeczywistości zabił tylko jakąś kultystkę, którą kapłanka przeznaczyła na swą tymczasową akolitkę.

W gildii górników Nigael Bahmantor, jeden z zarządców, ma prośbę do bohaterów. Organizacja przestępcza z Roost, 'Pierwsza Levendria', prowadzi własne nielegalne kopalnie. Nie wiadomo, kto za tym stoi, ale ma pewne układy wśród straży miejskiej. Jak tylko straż zbliża się do miejsca, w którym mają znajdować się nielegalne kopalnie, nikogo tam nie ma. Niestety, podobny problem występuje wśród najemników: co najmniej kilku na pewno pracuje dla Pierwszej Levendrii. Jeśli siły mające zdobyć kopalnie są za duże, nielegalne kopalnie są pozostawione puste. Zasypanie nic nie pomaga, a nie da się przecież patrolować całego terenu. Zadanie polega na znalezieniu kopalni, wejściu do niej i rozwaleniu ludzi pilnujących górników / zniewolonych górników.

Niecałą godzinę po tym, jak Vasia zdecyduje się zacząć swoją legendarną pieśń, do karczmy wchodzi bard opisujący Wielkie Czyny Rothera Czarnobrodego. Jest przygotowany na ew. konfrontację z innym bardem i chce umniejszyć znaczenie czynów innych bohaterów, a zwłaszcza Vasii.

W Roost pojawił się Kirell Irix. Nie wiadomo, czemu legendarny bard zdecydował się przybyć do Roost, wiadomo jedynie, że podróżuje na południowy wschód, do Learis. Właśnie Kirellowi chcą przedstawić swe wielkie czyny Rother Czarnobrody i najpewniej Vasia Keane.

Tymczasem i Pierwsza Levendria ma pewne zadanie (jeśli ktoś się z nimi skontaktuje). W Roost pojawiła się niewielka organizacja najemników (sześć osób). Specjalizują się w stwarzaniu problemów i w ich rozwiązywaniu (np. porwanie kupca a potem go 'odbicie' od 'bandytów'). Organizacji nie podoba się to, gdyż ich 'dobra opinia' może ucierpieć: zadanie polega na pokonaniu tych najemników i dostarczenie ich żywcem do Organizacji. Metoda nie gra roli. Jeżeli wykonają to zadanie, otworzy się przed nimi nowy, podziemny świat. Najemników jest sześciu, są dobrze uzbrojeni i dość niebezpieczni. Chcą ich żywcem, gdyż to będzie fajne na arenę.

Jeśli jednak sami bohaterowie chcą walczyć na arenie, jest taka możliwość. Mogą zdecydować się na to, do tego muszą wpłacić 50 miedziaków wejściówki. Zwycięstwo jednej walki = wyzerowanie, dwóch walk = +1 srebra, trzech = +3 srebra (najemnik, gladiator, elitarny gladiator). Walka jest do unieszkodliwienia lub śmierci przeciwnika. Jeżeli ktoś chce, ma możliwość walki z championem areny - reptillusem z arae'xalir'athades (ostrzeżenie: nie da się poddać). Oglądanie takiej walki kosztuje 1 srebra, sama walka jest za darmo. Zwykle walka jest w 4-5 na jednego.

Na arenie wstępnej możesz postawić max. 1 srebra na siebie. Po 1 zwycięstwie: +25%. Po dwóch: +100%. Po trzech: +200%.

Bohaterowie mają możliwość dorobić sobie, polując na bestię na arenę. Jeśli upolują jedną, dostaną możliwość walki w grupie przeciwko jednej bestii (alternatywnie mogą dostać nagrodę finansową)